نويسندگان
جدیدترین مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شيرازي ها و آدرس shiraziha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چگونه هوشمندانه موفق شویم؟

همه ما این امکان را داریم تابا تمرکز وقت و انرژی خود بر روی کارهائی که ممکن است اکنون نیز در حال انجام آنها هستیم، زندگی خود را متحول کنیم،پول بیشتری بدست بیاوریم و در زندگی موفق تر از همیشه باشیم.
شاید از خود بپرسید چگونه می توانیم به این نتیجه دست پیدا کنیم؟چگونه با انجام تعدادی از همان کارهائی که تاکنون انجام می داده ایم می توانیم پولدار تر و موفقتر شویم؟

شاید نام پاراتو،اقتصاد دان ایتالیائی را شنیده باشید.پاراتو کشف کرد که در ایتالیا ۸۰درصد درآمدها به جیب ۲۰درصد افراد می رود و در نتیجه ۸۰درصد افراد تنها ۲۰درصد درآمد ایتالیا را بدست می آورند. پاراتو وضعیت توزیع نابرابر ثروت در ایتالیا را دریافت.
بعدها دکتر جوزف یوران مطالعات بیشتری بر روی این کشف انجام داد و به این نتیجه رسید که قانون ۸۰/۲۰ یا قانون پاراتو در همه موارد صادق است.یعنی:
((۲۰درصد از هر فعالیتی باعث بدست آمدن ۸۰درصد نتایج می شود)).

مثلا ۸۰درصد نتایجی که شما در زندگی می گیرید در نتیجه ۲۰درصد از کارهای شما است .بعبارت دیگر یعنی ۸۰درصد موفقیت یا عدم توفیق شما نتیجه ۲۰درصد از کارهای شماست.

بنابر این اگر بتوان نسبت به شناخت ۲۰درصد از فعالیتهای موثر بر ۸۰ درصد موفقیت خود اقدام کرد می توان با تمرکزبر آنها و تکرار آنها موفقیت رادر زمان کمتر و کیفیت بهتر بدست آورد.قانون ۸۰/۲۰ در مدیریت زمان هم صادق است.یعنی می توان گفت که ۸۰ درصد نتایج زندگی شما در ۲۰ درصد زمان شما حاصل می شود.بعبارتی ما ۸۰ درصد از وقت ،انرژی و هزینه خود را تلف می کنیم در حالیکه اگر ۲۰ درصد تاثیر گذار را بشناسیم می توانیم با صرف وقت کمتر،انرژی کمتر و هزینه کمتر نتایج بسیار بهتری بگیریم.

چگونه می توانیم با استفاده از اصل۸۰/۲۰ موفقتر(ثروتمند) شویم؟

چگونه باید آن ۲۰ درصد از کارهای ما که منشا اثر ۸۰ درصدی در زندگی ما دارد را تشخیص دهیم. سئوال خوبی است که می تواند جزء سئوالهای کوانتومی باشد.
برای رسیدن به جواب این سئوال ابتدا چند سئوال زیر رااز خود بپرسید و صادقانه به آنها پاسخ دهید.

آیا تاکنون برای زندگی خود اعم از زندگی خانوادگی، وضعیت مالی و رسیدن به آنچه که دوست دارید هدف تعیین کرده اید؟آیا آنها را نوشته اید؟ آیا اهداف تعیین شده واضح و شفاف هستند؟
اگر اهداف خود در زندگیتان را تعیین کرده اید چه زمانی را برای دستیابی به آن اهداف تعیین کرده اید؟ یک هفته،دوهفته،یک ماه،شش ماه،یکسال،دو سال،۵ سال،۱۰ سال؟
آیا اهداف خود را تقسیم بندی به اهداف کوتاه مدت،میان مدت و بلند مدت کرده اید؟
ایا هدفهای کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت شما در راستای یکدیگر هستند یا اینکه هر کدام برای خودشان مستقل هستند؟
آیا کارهائی که منجر به رسیدن شما به اهدافتان می شود را لیست کرده اید؟
آیا برنامه زمان بندی برای انجام آن در نظر گرفته اید؟وآیا برنامه زمان بندی را مکتوب کرده اید؟
آیا اهداف تعیین شده بصورت مداوم در مقابل شما قرار دارد؟
وآیا خود را نسبت به انجام کارهائی که برای رسیدن به اهداف خود در نظر گرفته اید در چارچوب برنامه زمان بندی خود متعهد می دانید یا نه؟
جواب به هریک از این سئوالات که به توالی نوشته شده پاسخ شما است. اینکه چگونه تشخیص دهیم آن ۲۰ درصد از کارهای ما که منجر به ۸۰درصد نتایج در زندگی ما می شود کدام کارها هستند در پاسخ به سئوالات بالا برای شما مشخص می شود.
ممکن است بگوئید ما برای خود هدفگذاری کرده ایم ولی نمی دانیم کارهائی که برای رسیدن به هدف باید انجام دهیم کدام کارها هستند.
این سئوال بسیاری از جوانهاست. برای یادگیری شنا شما باید وارد آب شوید.مطمئنا اگر وارد آب نشوید شنا یاد نخواهید گرفت بنابراین می توانید یا از یک مربی یا مشاور مجرب استفاده کنید و یا خودتان وارد گود شوید و با پشتکار،یادگیری،صبر و استفاده از تجربیات کسانی که این راه هارا رفته اند راهکارهای رسیدن به هدف را پیدا کنید.
.یکی از بزرگترین موانعی که اکثر افراد در جهت رسیدن به هدفشان دارند نداشتن صبر و دلسردی از انجام و پیگیری کارها است.همه می خواهند با کمترین هزینه و به سرعت پولدار و موفق شوند . ولی یک شبه پولدار یا موفق شدن نتیجه دیگری جز یک شبه ورشکست شدن را هم به دنبال خود خواهد داشت. به قول سعدی بزرگ (( آنچه که زود برآید دیر نپاید)). بنابر این این باور را در خود ایجاد کنید که ((مسیر موفقیت میانبر ندارد)). آنگاه بدون توجه به نتیجه و یا تحت تاثیر قرار گرفتن ازانرژی منفی اطرافیانمان که یا از سر دلسوزی و یا ناآگاهی ،موجبات دلسردی از انجام کارها را فراهم می آورند بر روی کارهای خود تمرکز کنید وبه سرعت حرکت کنید.پس از مدتی خواهید دریافت که ۲۰درصد از کارهای تاثیر گذارخود را پیدا کرده اید وموفق شده اید.


برچسب‌ها: <-TagName->
[ یک شنبه 16 تير 1392برچسب:چگونه هوشمندانه موفق شویم؟, ] [ 8:0 ] [ شیرازیها ]
صفحه قبل 1 صفحه بعد
درباره وبلاگ

انصاف ، اداره جات و فروشندگان با انصاف و بي انصاف را در شيراز بشناسيم .
موضوعات
آرشیو مطالب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 258
بازدید ماه : 4638
بازدید کل : 409360
تعداد مطالب : 108
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1